zondag 26 augustus 2012

In je eentje een dagje weg

De studenten ov is denk ik mijn meest favoriete uitvinding ooit. Het is een geweldig hulpmiddel voor mijn shop en reislust. Zo pak ik nu gewoon een trein vanuit het hoge noorden om helemaal af te reizen naar het westen des lands. Dat doe ik soms met vriendinnen maar ook vaak alleen. Als ik aan iemand vertel dat ik alleen ben weggeweest naar een grote stad verklaren ze me helemaal voor gek. Wat moet een dorpsmeisje uit Friesland nou helemaal alleen in dat gevaarlijke Amsterdam? Mijn vriendinnen vinden het vooral raar dat ik zomaar in mijn eentje een super lange treinreis maak (bijna 3 uur!). Zij vinden dat allemaal ongelofelijk saai en onbegrijpelijk. Zelf vind ik dat juist helemaal niet. Heerlijk dat alleen zijn en toch nog iets van Nederland zien!


Nu lijkt het misschien net alsof ik super slechte vriendinnen heb die niet met mij weg willen. Nee, hoor, die heb ik niet. Oké, ze zijn soms een beetje huismusserig en blut, maar alleen gaan vind ik echt zijn voordelen hebben. Laten we trouwens wel even vooropstellen dat ik toch wel een tikkeltje een einzelgänger ben. In mijn eentje vermaak ik me prima. Advies van mensen bij het kopen van kleding of andere producten heb ik niet nodig. Ik kies het het aller liefste gewoon zelf uit.

Ik heb zelf het gevoel dat ik door het alleen op reis gaan enige zelfstandigheid verkrijg. Misschien krijg ik dat gevoel wel omdat ik gewoon nog thuis woon en er nog veel door mijn ouders gedaan wordt. Anyway, het fijne aan het alleen op reis gaan vind ik toch wel dat ik alles maar dan ook alles helemaal zelf kan bepalen.  Ik kan zelf de datum bepalen waarop ik wegga, het tijdstip en natuurlijk ook niet onbelangrijk de plek waar ik naartoe wil reizen. Voor de terugreis geldt hetzelfde principe. Ik ga weer weg wanneer ik dat wil. Ik heb niet te maken met vriendinnen die voor een bepaald tijdstip weer thuis willen zijn. Daarnaast ga ik ook in winkels die ik leuk vind. Met vriendinnen moet ik me al gauw aanpassen. (zij natuurlijk ook aan mij:) Dit omdat we allemaal een compleet andere kledingstijl en winkel voorkeur hebben.

Voor dat ik weg ga kijk ik wel altijd op de website van de NS en van de Connexxion. Ik moet eerst met de bus naar het treinstation van Leeuwarden en daarna zet ik mijn reis naar een stad pas voor. Zelf schrijf ik de tijden van de trein en de overstap plaatsen altijd op. Ik moet namelijk toch wel vaak overstappen als ik een trein reisje maak en vind het prettig om te weten hoe veel tijd ik heb om nog even rond te neuzen op het treinstation. Ook moet ik vaak overstappen op grote stations zoals Utrecht en als ik dan meteen het perron weet hoef ik niet op de grote schermen te kijken waar ik heen ga.

Ik verveel me ook nooit als ik onderweg ben. Ik neem vaak een tijdschrift mee, de Metro en de Spits die op het station zijn te krijgen, mijn telefoon, muziek. En als je in het bezit bent van een Ipad of een kleine notebook kan je die ook mee nemen want vaak is er internet in de trein. Vervelen is dus helemaal niet nodig.

Ga jij wel eens alleen op reis?

                                                                   Je kan me volgen via Twitter | Bloglovin | GFC
Afbeelingen: we heart it

Geen opmerkingen:

Een reactie posten