vrijdag 25 mei 2012

Fiif Kear: Meisjesnamen

Gisteren hoorde ik bij RTL Boulevard, of all places, een super leuk liedje met de naam Simone. Gewoon van de Nederlandse band The Kik. Het liedje is ontzettend pakkend en volgens the almighty Albert Verlinde kan het nog wel eens de zomerhit van 2012 worden. Natuurlijk is het liedje van The Kik niet het enige liedje waarin een meisjesnaam voorkomt. Zo hebben verschillende nationale en internationale artiesten al eens een liedje uitgebracht waarvan de titel een meisjesnaam is. Daarbij kan je bijvoorbeeld denken aan Eric Clapton. Misschien herken je zijn naam niet, maar het liedje Layla wordt nog steeds afgespeeld op de radio terwijl het liedje uit 1972 stampt. Daarnaast is zelfs je naam is mooi  een liedje waarin veelvuldig de naam Julia gebruikt wordt, en ook een bekende als het om meisjesnamen gaat. Voor vandaag zijn hier de leukste liedjes met een meisjesnaam erin te vinden.

1 opmerking:

  1. Ja ik heb het ook gezien! Leuk nummer! Een vriendin van me heet annabel (ik ben niets zonder jou;) ) en ik heet jolien (jolien, jolien, jolien, jolieeeeen) en op de een of andere manier beginnen mensen wel eens spontaan te zingen als we onze naam zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen