vrijdag 2 maart 2012

De haardonut

De haardonut, wat een geweldig ding en waarom heb ik hem nog maar net ontdekt?! Vorig jaar was hij goed van pas gekomen omdat ik elke woensdag naar school moest in pak, een nette knot had daar natuurlijk veel beter bij gestaan dan die lange wapperende haren. De laatste tijd zag ik hem wel eens voorbijkomen op andere blogs en het leek me leuk om het zelf ook eens te proberen. Toen ik maandag in de Primark was heb ik ook meteen een donkerbruine gekocht. Deze zijn daar te vinden voor €1,50, wat best goedkoop is aangezien ze ook wel voor een euro of 8 worden verkocht.

Bij het kopen van de haardonut moet je wel letten op de kleur. Kies een kleur zo dicht mogelijk bij je eigen haarkleur. Zelf heb ik voor een donkerbruine gekozen maar ze zijn er ook in het zwart of blond. Hieronder vindt je een filmpje over hoe de haardonut werkt. Deze donut is wel anders dan de mijne. De donut die ik heb is gewoon in cirkel, net een elastiekje. De haardonut die hier wordt gebruikt is anders maar geeft wel hetzelfde effect. 



Benodigdheden:
1 dikke elastiek
1 dunne elastiek
1 haardonut
1 borstel
haarspeldjes

Dit zijn de stappen, op het filmpje zijn ze duidelijk te zien.
Stap 1: Maak een staart.
Stap 2: Do de donut om je staart
Stap 3: doe de donut iets omhoog.
Stap 4: Doe je staart aan door de onderzijde van de donut
Stap 5: verdeel je haar ronde de donut.
Stap 6: Doe een elastiek om je haar/knot/donut
Stap 7: Zet ongewenste plukken vast met de haarspeldjes. 


1 opmerking: