zaterdag 3 maart 2012

Isabel Marant Fall 2012

Isabel Marant is een label dat ik best vaak tegenkom op de wat grotere blogs. Daarnaast zie je ook veel look a likes van verschillende ontwerpen in de winkels hangen. Zo was deze winter een trui heel erg populair. Maar zijn er ook al verschillende schoenen voorbij gekomen in winkelketens die wel erg leken op schoenen van Isabel Marant. Zelf vind ik dat wel fijn, een echte 'Isabel' kost mij te veel geld en een knock off is meestal prima betaalbaar. Style.com publiceerde vandaag foto's van de Ready-to-wear line op hun website en deze wil ik jullie niet onthouden. Ik ben benieuwd welke kledingstukken weer zullen worden nageaapt door de bekende winkelketens zoals de Zara en de H&M.

Het is duidelijk aan de collectie te zien waardoor de designer deze keer werd geïnspireerd. De South Western stijl zie je in de verschillende details terug. Zo wordt er gebruik gemaakt van Fringe, leer, bloemen details op blouses en studs. Het kleurgebruik is ook helemaal mijn smaak; wit, zwart, rood, blauw, roze en grijs. Kleuren die ik zelf vrij makkelijk vind om mee te combineren. Zo zou ik een leren broek uit deze lijn makkelijk kunnen combineren met een denim blouse uit mijn eigen kast om maar even een voorbeeldje te geven. Jammer genoeg vind ik de broeken in de nieuwe collectie nog al aan de korte kant. Ik krijg er een beetje een driekwart broek Déjà vu  bij. 


Nee, Geen IM broek voor mij. De jurkjes uit de nieuwe collectie vind ik wel geweldig. Vooral die met een studded detail doen het bij mij goed. Mijn favoriet is het jurkje met de studs in de vorm van een concert. Erg leuk en ik zou hem dan ook zo overal naar aantrekken, school of uitgaan, ik vind dit jurkje passend voor verschillende aangelegenheden.
Het leuke jurkje en de nieuwe driekwart broek van IM,
Ook de jasjes waren weer volop aanwezig en in de stijl van de gehele collectie gemaakt. Mijn favoriete jasje werd geshowed door het Nederlands model Bette Franke. In de collectie was maar één kledingstuk dat ik niet snapte en dat was een bontjasje met luipaard/cheetah/zebra print. Cowboy jagen op indianen en niet op dieren die in de jungle thuishoren...

Als ik drie outfits uit de nieuwe collectie mocht uitkiezen voor welke zou ik dan gaan? Dat zijn de volgende drie outfits:

Outfit Nummer 1:  Deze outfit zou ik kiezen omdat ik de top heel erg mooi vind. Ik vind de studs heel mooi vooral ook omdat het nu in korset vorm op de top is gemaakt. Daarnaast lijkt een zwarte leren broek me leuk om te hebben en is hij makkelijk te combineren met andere items. De schoenen vind ik wel minder leuk, dit omdat ze een punt hebben en dat vind ik niet mooi staan bij mijn schoenmaat 42.
Outfit Nummer 2: Deze jurk lijkt me van een heel erg comfortabele stof en hopelijk zit hij dan ook erg lekker. Daarnaast vind ik ook hier de details geweldig. De cowboy boots maken voor mij deze outfit helemaal af.
Outfit Nummer 3: Lace, lace, lace, do I need to say more? Wit kant lijkt me heerlijk voor in de zomer, ook al is dit de fall collectie. Het rokje vind ik schattig, misschien een klein beetje te kort, maar daar valt wel mee te leven. Net zoals outfit 2 vind ik de boots weer heel erg mooi.

Deze collectie krijgt van mij een dikke voldoende. Bijna alles vind ik mooi of leuk en als iemand me de hele collectie gratis aanbood zou ik het dankbaar aannemen. Wie weet, misschien ontmoet ik dan ook nog wel mijn eigen Lucky Luke!

Kijk voor meer foto's van deze collectie op style.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten