woensdag 31 oktober 2012

Mijn favoriete... dansfilms

Films, ik hou er van. En dan ook zeker van het genre dans films. Ik heb een aantal oude vertrouwde favorieten die ik keer op keer kan kijken. Van echte film klassiekers tot modernere films. Qua dans maakt het me niet eens zo veel uit wat voor soort het is, ik kan evenveel genieten van een tango dan van een hip-hop dans. Mijn favoriete dans films zijn dan ook zeker variĆ«rend maar ik denk ook wel weer heel erg standaard.  Achter veel van de films vind ik dan ook niet echt dat er een sterk verhaal achter zit. In echt alle films komt de liefde naar voren, voorspelbare liefde. Je weet vanaf het begin al dat ze iets met elkaar gaan krijgen. Van al de films die ik heb gekozen vind ik ook de muziek helemaal geweldig. Bepaalde nummers luister ik geregeld. Een aantal komen ook nog wel op de radio voorbij waardoor ik weer helemaal vrolijk wordt. Elke keer als ik deze films kijk wil ik zelf ook gaan dansen. Helaas is dat met mijn twee linker benen geen al te best idee. Wat zijn jou favoriet dansfilms?


Dirty dancing
Ik denk dat Dirty Dancing toch wel mijn favoriete dansfilm is. Ik weet nog wel dat ik hem voor het eerste zag bij een vriendin toen ik ongeveer 13 jaar oud was. Ik was meteen verliefd op Patrick Swayze die in deze film de rol van Johnny Castle op zich neemt. De muziek die bij deze film hoort is natuurlijk ook geweldig. Nog steeds worden de nummers 'I had the time of my life' en 'She's like the wind' op de radio gespeeld. Elke keer dat ik deze film zie wil ik zelf ook op dansles. Iets wat eigenlijk een heel slecht idee is voor iemand met twee linker benen. Er is ook een tweede deel van deze film, zelf vind ik hem wel een stuk minder leuk dan de originele film.
Tumblr_m8zjwff6g01rvk0h5o1_500_large

Save the Last Dance
Deze film heb ik ooit eens gebruikt in een presentatie over hip-hop. Een dans film die totaal anders is dan Dirty Dancing. Sara (mijn naamgenoot) wil ballerina worden. Nadat haar moeder is overleden moet ze bij haar vader gaan wonen in het getto. Daar zijn geen ballerina's maar hiphop dansers. Iets wat ze totaal niet kent maar later wel onder de knie krijgt. Mede door een ontzettend leuke jongen. De film is meer dan alleen een dans film. Ook verschillen in zoals blank en zwart worden hier toegelicht. Het verhaal vind ik daarom ook vrij sterk. Ook van deze film krijg ik danskriebels net zoals Dirty Dancing, maar dan wel op een andere manier. Hello Hip-Hop!
Tumblr_lzzct3w6y91qck1q1o1_500_large

Step Up 1, 2, 3
Hallo, knappe mannen en dansen in het water. Step Up hoort zeker bij mijn lijstje met dans films die ik geweldig vind. Step Up 1 had Jenna Dewan en Channing Tatum die samen de sterren van de hemel dansten. Step Up 2 had Andie, Chase en mijn persoonlijke favoriet Moose. Moose werd mijn favoriete karakter nadat hij op muziek van Timbaland danste. Ook in deel drie was hij weer prominent aanwezig. Zelf waren de eerste twee films wel mijn favorieten van al de Step Up films die er zijn uitgebracht. Deel 3 vond ik heel erg vaag beginnen met videoclips. Nadat ik hem uit had gekeken snapte ik dat begin wel maar toen ik het voor het eerst zag vond ik het maar niks.
Tumblr_m9tvwiv28v1rdbol3o1_500_large

Footloose
Van deze film is een re-make gemaakt. Wat mij betreft blijft het origineel veel beter! Ik vind het een ontzettend fijne dansfilm met 80ies muziek, iets waar ik ook weer heel erg van hou. De re-make is trouwens oke, voor een re-make. Het origineel is gewoon in een modern jasje gestopt met hedendaagse muziek. Check alleen al eens het verschil tussen de titelsong versie Footloose van Kenny Loggins en Blake Shelton.
Tumblr_mb7w9tkfh61qkhfgjo1_500_large

Wat is jou favoriete dans films?
Je kan me volgen op: Twitter | Bloglovin | GFC

afbeeldingen van weheartit.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten