vrijdag 4 mei 2012

Chinese Tomatensoep

Koken vind ik super leuk, maar eten vind ik toch nog net ietsje leuker. Vandaag heb ik een leuk en lekker recept voor jullie voor Chinese tomatensoep. Dit recept stond een tijdje geleden in het blad Boodschappen en heb ik toen ook al een keer gemaakt. Dit recept heb ik ook op een oude blog van mij geplaatst die nu niet meer online is. Het leek me ook leuk om hem hier te plaatsen. Zelf is Chinese tomatensoep mijn favoriet soep en deze home-made soep smaakt toch wel weer heel anders dan de soep van Honig die ik meestal klaar maak. Het leuke aan deze soep is dat hij binnen 10 minuten klaar is! Als je op vriend(innen)  indruk wil   maken is dit simpele gerechtje en recept een heel leuk idee! Enjoy!



Soep voor 4 personen
1 pot rundvleesbouillon
1 blik tomatenblokjes op sap
1 kleine komkommer, ongeschild,
in blokjes
3 lente-/bosuitjes, in stukjes van 2 cm
2 eetl. gembersiroop of honing


Bereiden:

Verwarm de rundvleesbouillon met de tomaten op sap. Voeg de komkommer en bosui toe en kook zachtjes 3 minuten. Meng de gembersiroop er vlak voor het serveren door. Lekker met naanbrood of stokbrood.

Tip:

Voeg eens fijne eiermie bij de soep.

Vervang tomatenblokjes door gepelde tomaten, in stukjes gesneden


Bereidingstijd:
ca.10 minuten

Voedingswaarde per persoon:
eiwit8g
vet2g
koolhydraten   10g
kcal90


Recept: Boodschappen

1 opmerking: