donderdag 15 maart 2012

Behind the Brand: Monki

Morgen is het zover, de derde Monki store wordt geopend in Utrecht. Daarom ook deze behind the brand, volledig geweid aan de Monki.  De Monki is een zweedse kledingketen die opgericht is in 2006. Monki wordt beheert door Fabric Scandinavia, die ook de Weekday, Cheap Monday en de H&M in handen heeft. Monki is het trendy zusje van bovengenoemde merken.  De prijzen van de kleding ligt iets hoger dan een H&M-etje maar zijn nog steeds erg betaalbaar. De eerste Monki winkel werd in 2006 geopend in Göteborg in Zweden. Op dit moment heeft Monki vestigingen in Denemarken, Finland, Noorwegen, Nederland, Duitsland en China. Monki is druk bezig met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, iets wat wordt toegelicht als je op lees meer klikt!
Monki is zowel een manier van leven als een manier van mode. Monki is een winkel concept maar ook een kledingmerk. De winkels zijn een onderdeel van een door Monki gecreëerde wereld, die heerlijk futuristisch is. De kleding van Monki straalt onafhankelijkheid en persoonlijkheid uit, iets wat je dromen laat uitkomen.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Naast dat de Monki er echt wil voor zorgen dat door hun kleding de persoonlijkheid van hun klanten wordt benadrukt vinden ze Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ook erg belangrijk. Door Maatschappelijk verantwoord te ondernemen zet Monki zich in voor mens en milieu. Daarnaast zijn ze erg bezig met humanisme. Ze respecteren de rechten van de mens en hebben waardering voor diversiteit. Ze vinden de arbeidsomstandigheden van hun werknemers en leveranciers zeer belangrijk.


Zoals al genoemd is Monki bezig met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Zo is Monki zich bewust van de manier waarop chemicaliën worden gebruikt in zowel in de teelt als in de productie van katoen. Ze begrijpen dat dit een grote last is voor het milieu maar ook voor de boeren en arbeiders. Daarom zijn de producten ook vrij van schadelijke chemicaliën. Daarnaast verkopen ze geen bont en veren en ook zijn ze zich bewust van de verschillende soorten wol. Op lange termijn willen ze dan ook dat respect voor het milieu door het hele bedrijf zal voortvloeien.

Het doel van de Monki is: 
We streven naar een hoge standaard in ons werk met MVO bereiken om producten te maken voor de mode-bewuste mensen op een manier die is ethisch en ecologisch duurzaam. Monki's doel is dat 11% van de katoen die we gebruiken in onze collecties moeten zijn organische tegen het einde van 2011.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen