donderdag 9 augustus 2012

Mijn favoriete youtubers

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat... Welkom in Nederland, waar het altijd, en dan vooral tijdens de zomervakantie regent! Oké, meestal dan. Die dagen dat het wel regent in de vakantie zijn meteen ook de dagen waarop ik me vaak verveel. Niks is leuk, alles is nat en koud en het enige wat jij wil is binnen blijven en op een zo prettig mogelijke manier je tijd verdrijven. Dat kan natuurlijk door het lezen van honderden blogs, maar ook door het bekijken van vlogs op youtube. Vandaag wil ik jullie kennis laten maken met mijn persoonlijke favoriete youtubers. De laatste tijd bekijk ik ontzettend veel filmpjes van Engelse meiden. Misschien krikt mijn engels er zelfs wel van op?! Daarnaast ben ik ook geabonneerd op een paar Nederlandse meiden die ik ook met jullie wil delen. De meeste youtube filmpjes die ik kijk hebben vooral iets te maken met beauty, fashion en lifestyle. Ik kan er in ieder geval wel een paar verveel uurtjes mee doden, jullie ook?
Ik trap af met de Engelse delegatie van youtubers die ik volg. De meesten van hen heb ik in de afgelopen drie maanden ontdekt. Zij zijn ook meteen mijn favoriete youtubers geworden waarvan ik bijna elk filmpje bekijk.

Oké, ze is van oorsprong geen echte Engelse. Estée komt uit Canada maar verhuisde, heel romantisch, voor de liefde naar Engeland. Haar vriend Aslan (oorspronkelijk uit Kazachstan) woont in Engeland. Hoe ze elkaar ontmoet hebben? Via omegle! Een chatsite die ik alleen maar ken met allemaal vieze mannetjes... Zij had dus wel het geluk om een leuke vriend te vinden!Als je houdt van grappen en grollen moet je zeker naar EssieButton kijken. Ze is enorm goed in gekke stemmetjes en rare gezichten trekken. Haar filmpjes variëren heel erg. Beauty is een favoriet onderwerp maar ook lifestyle en fashion zijn onderwerpen die zij in haar filmpjes gebruikt. Ook Aslan is een graag geziene gast! Naast het hebben van een youtube kanaal heeft ze ook nog twee blogs. De ene samen met Aslan en de andere als haar persoonlijke beautyblog.

Megan is een andere favoriet van mij. Heel erg toevallig is ze ook nog eens de huisgenoot van Estée! Haar video's gaan voornamelijk over beauty. Daarnaast vlogt ze, doet ze tags en maakt ze zo nu en dan leuke tutorials. Net zoals Estée heeft ze een eigen blog. Megan haar blog is in Engeland populair. Zo is ze ook door de Engelse Marie Claire geselecteerd voor de blog en twitter awards in de categorie beauty. Ook Cosmopolitan heeft haar in een lijst geselecteerd als beste nieuwe beauty blogger. Mijn favoriete filmpje van Megan is toch wel het filmpjes wat ze samen met Estée heeft gemaakt: The Housemate Tag. Het lijken mij allebei hele leuke en grappige meiden om bijvoorbeeld eens mee af te spreken. Gewoon the girl next door types.

Next up, Zoella280390. Ook wel bekend als Zoe. Op dit moment hebben zich al bijna 170.000 mensen zich geabonneerd op de filmpjes die ze maakt. Mijn favoriete filmpjes zijn samen met Louise. Samen maken ze ontzettend grappige filmpjes. Vooral over beauty maar ook over events en Louise haar schattige dochtertje Darcy. Louise is echt een super positieve meid en dat terwijl ze een zware jeugd heeft gehad. Beide dames hebben elkaar ontmoet doordat ze beide bloggen en vloggen. Nu zijn ze de beste vriendinnen. Allebei hebben ze ook een blog. De blog van Zoe is hier te vinden en die van Louise hier.


Het kanaal van The Persian Babe, a.k.a Barbara is ook één van mijn absolute favorieten. Barbara is net zoals alle bovenstaande meiden gek op beauty maar ook op fashion. Een filmpje van haar die ik ook erg interessant vond was een filmpje over haar eerste jaar op de universiteit. Zelf heb ik dit jaar voor de tweede keer een eerste jaar gedaan op het HBO (geswitcht van studie) en ik was heel erg verbaasd over de grote verschillen tussen de manier van lesgeven in Nederland en Engeland. Ik ben ook nog eens verliefd op haar schattige maar zeer stylish ingerichte slaapkamer. Barbara heeft geen blog zoals de andere meiden.



Amerika is natuurlijk een super groot land met ontelbaar veel youtube gebruikers. Toch volg ik daar maar één iemand van...

Jep, ook in Amerika zijn de meiden gek op beauty en fashion. Zo ook Sarah Hawkinson. Haar kledingstijl is stoer/ rockisch, iets waar ik de laatste tijd heel erg van houd. Daarnaast is ze helemaal gek op beauty. Elke maand laat ze je sowieso de Amerikaanse versie van de beautyboxen zien. Daarnaast is ze ook niet vies van shoppen. Ze maakt ontzettend vaak hauls over haar nieuwste beauty en fashion aankopen. Daarnaast laat ze ook vaak een ' 3 ways to wear...' zien. Van hele basic items zoals een wit t-shirt tot gewaagdere kleding. Waar ik toch ook wel een beetje jaloers op ben is haar geweldige sieradencollectie. In Amerika hebben ze blijkbaar geweldige webshops waar ze de meest briljante jewels verkopen.



Viva Hollandia, tijd voor mijn O, zo standaard Nederlandse youtubers. Echt ik zweer het, ik denk dat 99% van jullie wel weet wie deze meiden zijn...

Ja, daar hebben we nummer 1 al, Mascha van Beautygloss. Elke keer als ik iets op youtube opzoek wat te maken heeft met beauty zoals het krullen van mijn haar komt zij boven aan met haar filmpjes. Ik moet wel toegeven dat ik niet al haar filmpjes kijk, sommigen spreken me gewoon niet aan. Haar vlogs vind ik wel weer heel leuk. Of het nou een dag uit haar leven is of een filmpje over een youtube gathering in Londen, i'm watching it.

Deze maand plaatst ze ook nog eens elke dag een filmpje op haar blog. De Augustus maand is nu de cinemonth!

Allebei de kanalen van Vera mogen natuurlijk ook niet in mijn lijstje ontbreken. Ze heeft een kanaal die voornamelijk bedoeld is voor haar blog waar ze allemaal tutorials en favorieten op het gebied van make-up laat zien. Op haar andere kanaal post ze vlogs over verschillende events waar ze heen gaat. Mijn favoriete kanaal van Vera is haar vlog kanaal. Ik vind het zelf altijd heel erg leuk om te bekijken wat mensen doen als ze naar een pers-event gaan en dat laat zij heel goed zien door middel van de filmpjes die ze maakt. Wat ik ook wel heel erg grappig & gedurfd vindt van Vera is het vloggen in het openbaar vervoer. Jep, in de trein kan je haar zo spotten met een videocamera op haar gericht. Vera lijkt me ook een hele leuke en gezellige meid.



Teske is denk ik wel één van de bekendste vloggers van Nederland. Zo zag ik haar nog voor de vakantie begon in de Metro of de Spits staan in een artikel over youtubers. Daarnaast maakt ze zo nu en dan ook onderdeel uit van de Milkshake vlogs die ze samen met haar vriend Mert en Dylan maakt.  De milkshake vlog, de milkshake vlog met kokos en bananen in de milkshake vlog, vanille, vanille..... 

Naast Teske hebben we ook nog Sanne, ook wel bekend als Schatteke. Ze maakt onder andere shoplogs, vlogs en filmpjes over beauty. In haar filmpjes kan je ook Teske en Vera voorbij zien komen want de girls zijn namelijk bevriend met elkaar.



Dit waren mijn favoriete youtubers, wat zijn jou favorieten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten